Historien fortsætter bare...
Næstved Sygehus, som skal operere min hånd, kontaktede hjemmeplejen i Roskilde, for at få hjemmeplejen til at kontakte mig, så vi kan finde en løsning på at operationen gør mig fuldstændig hjælpeløs i en periode - jeg vil være uden en eneste hånd, der fungerer 😟
Jeg skal opereres 18/12 og 9/12 havde jeg stadig ikke hørt fra hjemmeplejen, så jeg fandt deres mailadresse og skrev til dem. I løbet af næsten ingen tid, fik jeg et svar om at jeg skulle regne med op til 10 dage før der kom et "rigtigt" svar. Vi ved jo alle at "op til 10 dage" betyder "minimum 10 dage", så jeg skrev et nyt brev om at, så var det lige meget, for om 10 dage er min operation overstået. Det er jo håbløst...
Det ville være forkert at sige "jeg gider snart ikke mere", for det punkt har jeg for længst passeret, men der er jo ikke noget alternativ, hvilket bestemt ikke gør tingene mindre frustrerende.
Alternativer. Jeg er på ingen måde tilhænger af brugerbetaling indenfor det offentlige, og da slet ikke indenfor sundhed men, hvis jeg nu bare kunne ringe til en anden hjemmepleje (nabokommunens?), når "min egen" ikke kan levere?
Måske kunne vi udbrede hospitalernes såkaldte behandlingsgaranti til andre områder. Det er vist noget med, at hvis regionens hospitaler ikke kan tilbyde dig en behandling indenfor 30 dage, så kan du, på regionens regning, blive behandlet på en anden regions hospital, eller på et privathospital.
Kunne dette være en løsning: Hvis kommunens hjemmepleje ikke kan hjælpe dig indenfor 24 timer, så må kommunen betale for en alternativ løsning. Simpelt! Elegant? Måske ligefrem effektivt 😒
Løsningen kan bruges på mange områder. Værsgo 😂😎
Næstved Sygehus, som skal operere min hånd, kontaktede hjemmeplejen i Roskilde, for at få hjemmeplejen til at kontakte mig, så vi kan finde en løsning på at operationen gør mig fuldstændig hjælpeløs i en periode - jeg vil være uden en eneste hånd, der fungerer 😟
Jeg skal opereres 18/12 og 9/12 havde jeg stadig ikke hørt fra hjemmeplejen, så jeg fandt deres mailadresse og skrev til dem. I løbet af næsten ingen tid, fik jeg et svar om at jeg skulle regne med op til 10 dage før der kom et "rigtigt" svar. Vi ved jo alle at "op til 10 dage" betyder "minimum 10 dage", så jeg skrev et nyt brev om at, så var det lige meget, for om 10 dage er min operation overstået. Det er jo håbløst...
Det ville være forkert at sige "jeg gider snart ikke mere", for det punkt har jeg for længst passeret, men der er jo ikke noget alternativ, hvilket bestemt ikke gør tingene mindre frustrerende.
Alternativer. Jeg er på ingen måde tilhænger af brugerbetaling indenfor det offentlige, og da slet ikke indenfor sundhed men, hvis jeg nu bare kunne ringe til en anden hjemmepleje (nabokommunens?), når "min egen" ikke kan levere?
Måske kunne vi udbrede hospitalernes såkaldte behandlingsgaranti til andre områder. Det er vist noget med, at hvis regionens hospitaler ikke kan tilbyde dig en behandling indenfor 30 dage, så kan du, på regionens regning, blive behandlet på en anden regions hospital, eller på et privathospital.
Kunne dette være en løsning: Hvis kommunens hjemmepleje ikke kan hjælpe dig indenfor 24 timer, så må kommunen betale for en alternativ løsning. Simpelt! Elegant? Måske ligefrem effektivt 😒
Løsningen kan bruges på mange områder. Værsgo 😂😎
Kommentarer
Send en kommentar